Den blomstertid nu kommer!


Det blommar på citronvägen 75.. Efter en tur till plantagen och !900! kr fattigare har det blivit så här somrigt på vår altan..



Spännande att se om jag lyckas bättre med den här sommarens jordgubbsplanta :-)






Fjärilslavendeln doftar ljuvligt!


Det här är inte vår, men visst är den fin?


Kommer ni ihåg dom här små tomatplantorna?


ja, lite gröna fingrar har jag nog:-) På mina 7 plantor sitter sammanlagt 35 tomater, och minst lika mycket blommor, mums!


Ett fynd från konsum i Öregrund!


Milopappans samling av färska kryddor..


Ungen i familjen tycker det mest är jobbigt att vara utomhus när det är så varmt som det varit idag, så efter pannkaksluchen klädde han av sig till nakenfis och kollade på Nicke nyfiken ist!


Ska lägga ut bilder på mina nya tatueringar, gör det ikväll, promise!
Till middag hos oss blir det kycklingklubbor, ris, kall sås gjord på creme fraiche och sötsur sås och sallad (plommontomater och avocado) gött!

När ungen lagt sig ska mamman och pappan mysa, det blir fondue (jordgubbar och choklad)

Vi ses väl senare?

Kraam!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0