tokigt kul igår, tokigt trött idag ;-)

Hoppas alla hade en super härlig nyårsafton!!

Själv är jag jättenöjd med min:-) Vårat sällskap kom över ca 17.30 och strax efter det åt barnen middag, tanken med det var att vi vuxna skulle få äta i lugn och ro medans våra mätta och belåtna barn lekte, och det gick nog precis som vi tänkt oss. När barnen ätit klart åt vi förrätt som bestod av gremolatagratinerade musslor med vitlöksbröd, mums kan jag lova!
Sen fick maggen vila lite innan det var dags för varmrätten: rådjursfilé med rostade rotfrukter, sås och stuvade kantareller (såklart egenplockade).. även det var himmelskt gott, min söta sambo vet hur man lagar mat han!! och tur är väl det, annars skulle det bli makaroner och korv alldeles för ofta ;-)

Efter middagen blidde det lite goda drinkar och sällskaps spel (lika par leka bäst), min favvodrink är bacardi apple med cola, ni som inte provat det gör det, riktigt gott! ..tar emot att säga det...men Stoffe och jag förlorade spelet :-(

Härifrån till kl 24.00 drack vi lite mer gottigt och pratade och hade trevligt, tvav Stoffes träningskompisar kom också förbi och hängde med oss.
Vid tolvslaget gick vi ut på gården och kollade på fyrverkerierna och skålade med champange. Milo sov gott med det pangades därute, han var så trött plutten, brukar gå och sova vid 20.00 men klart att han ska få vara uppe lite längre när det är fest, han somande sött vid 22.00.
När fyrverkerierna och champangen var slut gick vi in och dukade upp med goda ostar och kex:-)
Sen satt vi uppe och hade trevligt tills klockan var ca 02.20, tycker tiden gick alldeles för fort:-( 
Summa sumarum: En supermysig nyårsafton med trevligt sällskap och supergod mat!!

Idag har vi inte gjort något alls, ganska mysigt att bara vara.. 
Lägger ut lite bilder på min lilla tok:

milo gick och hämtade en keps som han vill modella för mamma med :-) 


Två utslagna hjältar, Stoffe och katten Korven..

Vårat vardagsrumsfönster, stjärnan är den enda julpryl som fått vara ifred..än så länge..

Nu ska jag ta ett varmt och skönt bad, grabbarna är och handlar.
Hörs, kram!


Kommentarer
Postat av: Mommo

:)

God fortsättning på det nya decenniet.

Har ni kallt hos er också, ja utomhus alltså?

Jag fryser både inom- och utomhus.

I morgon kommer moffa hem :)



// Mommo

2010-01-01 @ 21:12:13
Postat av: Mommo calling Milo

Hej hej Milo ... och kanske Lille W och Lille A tittar in här också?

Upp och hoppa så dansar vi lite :)

http://www.youtube.com/watch?v=Icv3eUKcjqw&feature=fvw



Puss och kram

// Mommo

2010-01-02 @ 17:09:51
Postat av: Milla

Vi spelade också lika par leka bäst på Nyårsafton och vi vann men dt var nog mest tack vare min insats ;-)

2010-01-04 @ 20:42:00
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0