Trötta familjen!

..Här har vi tagit sovmorgon minsann, både lördag och söndag har minimänniskan sovit ända till 8.30, välbehövligt för oss alla 3. I lördags gick Stoffe och jag upp vid 8 och låg och mös i soffan med tända ljus, finns det egentligen något mysigare ljud än bara små barnfötter? jo förrästen, det är ju minst lika mysigt när det kryper upp en alldeles varm, gosig och nyvaken liten Milo i ens famn och säger " mamma jag är nyvaken"..min fina lilla kille!

Äntligen har vi fått träffa förmodligen världens bästa barnläkare, vi fick ju åka in till barnakuten i torsdags igen, men den här gånegn gick det lite fortare än den förra, från vår dörr till vår dörr igen ca 90 min, måste ju vara ett rekord?!? Vi fick med oss både airomir och pulmicort och en väldigt tjusig andningsmask i form av en anka, inga problem att andas i den, milo gör det helt själv!

Läkaren frågade hur länge Milo haft sånna här problem med hosta... och han sa även att milo med största sannolikhet haft ett RS-virus som nyfödd... men va?!?! Vi har ju sökt för hans hosta sen han var ca 5 månader och inte fått någon dierkt hjälp med den..det gäller alltså att träffa RÄTT läkare, sjukt idiotiskt att det ska vara så!!
Denna jobbiga hosta som läkaren så fint kallade för en blandning mellan falsk krupp och astma är förmodligen sviterna efter det obehandlade RS-viruset.. men nu efter bara några dygns medicinering märker vi en klar förändring, han hostar, men mycket mycket mindre. Och sover till vår fötjusning..mycket mycket mer :-)

Så där, nu när lillfisen äntligen mår bättre kan jag ju kanske försöka kurera mig själv då? Mina öron gör fortfarande ont och har lock, och jag har en knöl vid käken som gör ont, så jag måste till vårdcentralen igen i morrn så dom får kika i öronen. Jag börjar inte förrän kl 16 så det ska jag ju hinna med :-)

Stoffe och Milo är i tvätthallen och gör bilen snygg, Milo brukar tycka det är kul att hänga med pappsen där och spruta vatten på allt och pappan ;-)
Igår var vi en snabbis på Ikea, jag köpte en till vit hylla till badrummet, det blev såå fint!!

Här kommer lite bilder som jag lovat:

Milo med sin favorit sak..som han säger själv "bygghjälmen"

En lite lagomt trött kille!

Mysgubbe <3

Nuförtiden gör han oftast så här när jag försöker ta ett kort på han..gömmer sig!

(Datumen stämmer inte på kameran)
Igår kväll när det blivit alldeles mörkt klädde vi på oss varmt, tog med en påse, lite kakor och en ficklampa och gick till lilla skogen brevid oss. På Milos begäran skulle vi plocka fina löv som vi sen ska måla , och ha picnic i skogen.. så det gjorde vi :-)

Fina små saker på matbordet .-)

Stoffe gjorde vrålgod middag igår:
Vitlöksspäckad lammfilé med kantarellsås,ungsbakade bakpotatisstavar med sesamfrön och vitlöksbröd:-) Kan ha varit det godaste jag ätit någonsin!

filots sänghörna.. nallarna som han fått av oss, farmor och farfar och mormor och morfar .-)

Två till fina ljuslyktor, jag älskar vita fina små prydnadssaker.

Dagiskorten har kommit, inte det lättaste att få till en bra bild på ett kort..

Söta munnen!


Har fler bilder på min mobil, när Stoffe kommer hem får han hjälpa med med sladdar och allt så med lite tur kommer det fler bilder under dagen..


Låtar som jag mår bra av:

Ängeln i rummet - Eva Dahlgren
Ge en sol - Ted Gärdestad
Snow, Hey oh - orchestra Alec Medina
Sagoland - Medina

Kommentarer
Postat av: Milo-Mommon

Häj, häj!

Så underbart att ni träffat en seriös läkare - äntligen!

Och det är så himla kul med nya bilder på Milo. Jag (och moffa) vill ha ett triss av bilder på Milo i julklapp, tack på förhand :)

De där blåklintarna till ögon, alltså!



Puss och Kram

/ Mommo/Mamma

2010-10-25 @ 23:21:53
URL: http://modochlust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0