Lusselelle!

Hej och godkväll!

Luciatåget på Milos dagis imorse var så himla fint och gulligt, barnen sjöng och faktiskt alla stod på sina platser till de lussat färdigt och det var dags för fikat.
Efter dagislämning gick jag hem och gjorde knäck, lyckades riktigt bra och inte en enda svordom hoppade ur min mun!
Annars brukar jag tycka det är knepigt att göra just knäck, dels att få till rätt temperatur på knäcken, man vill ju ha den sådär alldeles "hård-i-början-men-seg-och-god" perfekt, ja ni fattar..
Men som sagt den här gången överträffade jag mig själv, den blev megagod!

Gjorde i ordning en burk med knäck till fröknarna på Milos dagis, ställde in den i deras kyl så kan dom smygäta när inga barn ser ;-)

Imorgon ska jag göra kola med smak av saffran och kokos, få se hur den smak kombinationen blir, vad tror ni?
Har ni några favoriter bland julgodiset?

Fröknarna hade gjort varsin pepparkaka till alla barnen med deras namn på (alltså barnens;-) som dom fick idag, den var tydligen god!



Tänk vad ett rött sidenband kan göra för julstämningen?



Nej då, Miloungen fick inte äta sin "Milopepparkaka" Barkroppad ute i snön, lekt lite i "picnik" bara..

Nu..sova!

Kram & godnatt/Milomamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0