Julkänla

Hej!
Bara 7 dagar kvar till julafton, och iad har vi verkligen fyllt på "snart-är-det-jul-förrådet. Vi har gjort knäck, bakat saffransbullar och varit i Sigtuna på julmarknad 🌲.
Knäcken kokar jag alltid till 143 grader, då blir den sådär karamellhård på ytan men seg i mitten, så gott!
Receptet på bullarna tänkte jag dela med mig av här. Jag har prövat en gel del olika recept, men det här så bra, bullarna blir så saftiga, fina och framförallt jättegoda!
Fyllningen freestylar jag alltid, blandar det vi har hemma och är sugna på, idag blev det en blandning av mandelmassa, smör, mortlad kardemumma och vanilj.
 
Stoffe är och köper sushi, sen blir det nog till att slappa i soffan resten av kvällen.
Receptet på bullarna kommer imorrn.
 
Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0