Åsså var julen över, ses igen nästa år!

Jag ledsnar fort på allt julpynt, så nu ligger alla tomtar, ljusstakar, stjärnor och allt annat krafs som hör till julen nerpackat i lådan igen. Julen är fortfarande den absolut mysigaste stunden på året enligt mig, men jag tycker ändå att det är skönt att den är över nu! Egentligen så är det ju jul några dagar till, men på citonvägen 75 är den nerpackad och ligger i förrådet..

Julen har varit precis som jag vill ha den, en massa mys med släkten, en hel del god mat, och såklart fina klappar. Jag antar att jag varit snäll i år, för tomten kom med paket även till mig:-) tack snälla tomten!!
Dagen innan julafton åkte vi med 10-färjan över till eckerö, tanken var att vi skulle njuta av deras tokigt goda julbord...men...tusan var det gungade, jag som inte allas brukar må dåligt av det var tvungen att ta en åksjuketablett, så vi hoppade över julbordet och åt en lite lättare lunch istället. Stoffe köpte lite Whiskey och likör och jag köpte en massa smink, Milo fick lite leksaker som han kunde roa sig med på båten:-)

När vi kom i land igen åkte vi till Milos farfar och farmor. Dom bjöd på god middag (revbensspjäll) sen var det dags för sängen, Stoffe och milo sov i en stuga och jag fick sova själv, LYX!!! Men typiskt nog vaknade jag med världens mensvärk 04.40 hade så ont så jag var tvungen att gå ut och gå:-(
På julafton kom tomten, jag trodde att Milo skulle bli rädd men icke sa nicke, han sa "god jul tomten" när han fått sina paket, söta unge!
Milo fick så mycket fina saker, tack snälla ni, ta åt er ni som kan :-)

Öppnar paket med farfar och farmor...

"god jul tomten"

Vad härligt det är med all snö som kommit:-)
Lägger ut en härlig vinterbild:

Sötaste Milo gör ett glatt försök att gömma sig.. eller som han själv sa: "Mamma, benet koja"



En gammal bild men vad gör väl det?


Min lilla kille har blivit så stor! Förrästen, han har börjat gå på pottan. Milo blir så lycklig när han ser att det är kiss i den så han vrålar "duktig Milo" och klappar händerna som en tok:-)

En bild från när vi hade luciafriande på dagis, Milo var såklart en liten tomte!

På Juldagen åkte vi till Öregrund för att fira jul med Milos mormor och morfar, det var så mysigt och Milo pratar mycket om att han fick hjälpa "moffa" att göra eld i brasan. Hemma hos mormor och morfar åt vi mat och fikade, sen åkte vi hem, det är skönt att komma hem när man sovit borta 2 nätter, borta bra, men hemma bäst!

Idag var jag in till stan för att fynda lite på rean men hittade inga kläder alls:-( däremot sparng jag på en skitsnygg väska som hade kostat 599:-, nu var den nedsatt till 99:-......som hittat!

Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla lite tv, sen är det natti natti!
Hörs!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0