K.A.O.S

Hej på er, det var längesen!
Har haft noll skrivarlust, och inte haft något "vettigt" att skriva om heller för den delen.

Men den här dagen måste på något sätt dokumenteras, kanske mest för att jag ska kunna skratta åt den i framtiden!
Dagen kan kallas för oorganiserat K.A.O.S (med stort K).
Det började med att jag och ungen gör oss iordning för att gå till pulkabacken med nya fina snowracern, hinner väl göra en sisådär 2 åk, sen bryter ungen ihop, slänger sig på marken och säger saker som "jag gillar inte dig längre mamma" & "jag tycker inte om min fuuuula snowracer"..eh, nehe?!

Jag försöker få in han på andra banor och frågar om vi ska åka tillsammans, och ungefär då bryter han ihop X12. Verkligen jättekul, vi är ju inte dom enda som är där, 3 dagis patruller och vi :/

Vi går hem, jag går först och ungen tokbölar några meter bakom mig. Undrar hur många gånger jag egentligen räknade till tio på den lilla promenaden?

Ungen får sitta på sitt rum medans jag gör lunch. Han kommer ut & säger förlåt & vi äter lunch.

Ungen frågar om vi kan baka, hittar ett recept med äpple och citron i, vi börjar vispa & blanda..
Men hoppsan, ungen välter ut ägg/mjölk smeten på diskbänken ( de sista 2 äggen vi hade),
smeten nöjer sig inte med att hamna på diskbämken, utan såklart även på golvet, som naturligvis vi båda halkar i..räknar återigen till tio..

skickar iväg ungen till grannen som har 2 ägg, phu!

Råkar prata med mig själv "vilket jä-la kaos" trodde jag sa det tyst i mitt huvudet, men tydligen inte för ungen trallade en liten truddilutt "mamma, vikket kaooooos" Ungefär här lägger jag mig på golvet och vrålskrattar..

Kakan kommer definitivt få heta tadaaaa: kaoskaka!

Önskar att kunde skriva något som:
"och som vanligt är det inte tjejen som skrivit detta inlägg som var med om denna dag..bla bla bla"
Men nejdå, det som inte dödar en härdar, kommer somna totalt ovaggad ikväll, det lovar jag!



Kram kram/ Milomamman


Kommentarer
Postat av: Milo-Mommon

:) "Ungen" :)

Se där! Nu har upproret börjat! En del "ungar" håller på så där tills de fyller ... tja, 35-40 år.

Lycka till med kaoset :)

Puss och Kram!

/ Mamma

2012-01-27 @ 02:39:32
URL: http://oregrundarbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0