God morgon!

Igår när jag kom hem från jobbet hämtade jag Milo.. Ha ha, vi bor närmast, men vi tar nog poäng när det gäller att komma hem sist. milo ska bara.. bara busa massor med bästisen Emil, "milo, jaga mig" okej!

Men det är ju bra iaf att han trivs ;-)

Gjorde supergod middag igår, kyckling i ädelost sås och ris :-)

1. Jag stekte 5 kycklingfileér snabbt, bara så dom får lite färg. Kryddade dom med herbamare och citronpeppar.
2. La dom i en ungsform, hällde över 5 dl lätt matgrädde, strödde över 2 hackade köttbuljongtärningár, ringlade över lite soya, klickade i 1 liten burk lätt cremefraiche och till sist smulade jag över en liten trekantig 36 % kvibille ost.
3 In i ugenen på ca 200 grader, efter en stund när osten smält, ta ut formen och vispa runt i såsen så allt gottgt blandas!

Vi hade ris och en god sallad till, verkligen smaskigt!!!
Tror jag blev bjuden på den här rätten hos Camilla i Göteborg, nu är den en klar favorit i vår familj, ni som gillar ädelost PROVA DEN :-)

Efter middagen gjorde Milo och jag pepparkakor, Milo åt iofs mer deg än han bakade ;-)
Idag blir det nog till att köpa en till deg, det blev inte så många :-(

Idag börja jag jobba kl 14, så nu ska jag och Milo klä på oss och gå till förrådet och hämta fram pulkan :-)

Har inga batterier till kameran, så bilder får vänta tills mitt nästa inlägg..

Avslutar det hela med en rolig grej ist:

1.Gå
till google maps
2. Tryck på "Vägbeskrivningar"
3. Skriv Japan som
startplats.
4. Skriv China som stopp plats.
5. Gå till nummer 43 i
vägbeskrivningen.

Ha ha ha!

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Milo-Mommon

Hahaha! Åk vattenskoter över Stilla havet :)

(Eller pajade jag allt nu?)



Puss och Kram!

Hälsa The Grabbers!

/ Mamma

2010-11-12 @ 23:07:46
URL: http://oregrundarbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0