Härliga höst!

Hela skogen myllrar av svamp, man behöver inte ens leta utan det är bara att börja plocka! 
 


Vi har !30! påsar i frysen, förvällda och klara att ta fram och tina, perfekt!
Vi älskar att gå i skogen och Milo är så duktig, han brukar var med och plocka, dock får han plocka i en egen påse för i hans åker det ner alla möjliga sorter..



Jag är en höst-människa ,speciellt den här tiden på hösten när det där riktigt höst rusket dragit igång. Sjukt fint med alla färger som dyker upp i trädena och luften känns frisk!
Bilden är tagen hemma hos en vän till mig som jag och Milo var och hälsade på, Milo skulle såklart klättra i äppelträdet..

Nu ska jag leta rätt på kantarell recept, ses!

Kommentarer
Postat av: Milo-Mommon

Härliga foton!

Jag var hos Kristina Stjernberg i Norrboda, Gräsö, igår. Hon har torkade trattkantareller, 3 dl i varje påse, och har fäst recept på varje påse på trattkantarellsoppa. 40 kr/påse - jag köpte med mig en påse hem och ska testa receptet i helgen.



Hur använder du dina kantareller?



Puss och kram!

/ Mamma

2011-10-06 @ 11:47:27
URL: http://oregrundarbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0