facebook del 2

Satt och funderade över mitt tidigare inlägg och kom på att en fortsättning blir nog bra.
 
Det jag menade var att vi bor i ett land med 4 årstider, det vet vi ju alla, eller nja nästan alla :p
Men ändå ska det klagas "det är för varmt", "det är för kallt" osv osv, och eftersom det i stort sett är samma personer som klagar på allt från vädret till snoriga barn till för lite sömn till ja gud vet allt, borde det inte vara bättre att söka hjälp för det än att skriva det på fejjan?
Det måste ju vara sjukt jobbigt att vakna på morgonen och "jahapp, och så blev det morgon för tidigt igen, och fy vad snoret rinner och oj vad mörkt det börjar bli.." kanske vore en idé att gå och prata med någon proffisionell?
 
.. och alla dessa "tryck gilla om du tycker om din mamma", tryck gilla om du vill ha fred på jorden och är emot barnmisshandel, varför lägger ens någon ut en bild på barn med blåklockor och sår? Herregud, de bilderna har väl inget på facebook att göra?!
Och om man som jag jag gör scrollar förbi sånt illa kvickt, betyder det då att man är för ?
 
..Och denna ironi och sarkasm, det är inte kul på en enda fläck, sjukt fult och idiotiskt!
 
Men självklart får man skriva det man vill, men jag tycker nog man kan tänka en extra gång på vad man skriver, detta är vad jag tycker..
 
 Avslutar detta inlägg med en helt underbar truddilutt:

Kommentarer
Postat av: Lise

Jag håller med dig på pricken Mia!!!!!!

2012-11-28 @ 10:48:19
Postat av: veroniqa

Jag håller fan helt me!!
varför måste man lägga upp så mycket neggo på fb? vem fan bryr sig om någon unge är sjuk, om det snöar? om man mår dåligt vilket nästan alla på FB gör, har dom inte huvudvärk så e dom hemma från jobbet för lite halsont! VEM FAN BRYYYYYRR SSIIIIIIIG??? Jag funderade på att ta bort FB men då kommer jag ju inte in på Köp och sälj..... och det går ju inte!

2012-11-28 @ 11:58:02
Postat av: Mamma

Hej, dotter :)
När varenda människa förstår att livet inte går i repris så kan det bli trevligare att leva för varje individ och för alla människor tillsammans.
Puss på're.
OCH BRA LÅT!

2012-11-28 @ 12:39:38
URL: http://oregrundsforetagarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra skrivet!! Har också undrat om man är "för" om man inte "gillar" de vidriga bilderna på misshandlade barn eller djur... :)

2012-11-28 @ 19:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0