Tacopaj!

Min mamma har beställt ett recept på en grymt god tacogratäng, här kommer det (utan bild tyvärr.)
 
Blanda i en gratängform 1 förp philadelfia ost och ca 3 msk creme fraiche.
Stek ca 600 gram köttfärs, krydda med 1 1/2 påse tacokrydda.
När köttfärsen är färdigstekt häller du över den i gratängformen och blandar den med philadelfia/creme fraich röran.
Sen har du på ganska tunnt skivad tomat & gul lök, så det täcker köttfärsen.Jag brukar även ha på några bitar jalapeno, som finns i glasburk vid tacotillbehören i affären.
Avsluta med en massa riven ost (jag tar helst riven mozzarella, men det går utmärkt med riven gratängost.) 
 
 
Denna supersmarriga gratäng blev jag bjuden på av en vän i Öregrund, hur god som helst!
Kommer inte ihåg exakt hur hon gjorde den, men det här receptet blir mycket bra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Yeyh! Ska bjuda 'gubben' på god mat på lördag :)
Kram!

2012-10-02 @ 11:06:27
URL: http://oregrundarbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0