första lasset!

Hej alla söta!
 
Som jag skrivit tidigare har jag och en vän haft en insamlig av nödvändigheter till Uppsalas hemlösa, och idag körde vi iväg det första lasset till Grottan (en värmestuga där de hemlösa erbjuds mat, dusch, rena/nya kläder och en chans att få vila en stund i en av sängarna som finns på plats).
Jag kan säga att väl på plats blev jag väldigt berörd, tänk att det finns så många människor som idag år 2013 ska  behöva ha det såhär, aldrig få komma "hem", bedrövligt!
Tur att det finns ställen som Grottan, de som jobbar där gör det helt gratis, stor eloge till dom.
 
Med en fullastad Saab kom vi fram till Uppsala, en man som jobbar på Grottan tog emot oss.
Efter vi packat in allt i lokalen pratade vi med mannen som berättade lite om hur deras verksamhet ser ut och hur en dag kan se ut, han berättade även att en dag i veckan kommer det en läkare dit som även denna person gör jobbet gratis.
 
Vi fick inte med oss allt idag, så på måndag går nästa lass:)
 
Tog några bilder:
 
Dessa 3 sängplatser fanns.
 
Detta fick vi med oss idag:)
 
Ett av de !2! borden som fanns, väldigt liten lokal i jämförelse med antalet hemlösa :/
 
 
I denna frys fanns bröd och hembakade bullar:)
 
 
Jag blev ganska förvånad över hur liten lokalen var, trodde att det skulle finnas mer varma sängar att erbjuda och mer sittplatser, kan tänka mig att det är lite av ett först till kvarn-tänk när det kommer till tex sängplatserna, det är nog många av de hemlösa som är i behov av att få krypa ner under ett täcke och få slumra till..
 
Som sagt, på måndag går nästa lass, har ni något att skänka, hojta till!
 
Kram kram/ milomamman
 
 

Kommentarer
Postat av: Mommon

Oj, så bra gjort, Mia! När man en gång har börjat är det svårt att sluta, för man vill inte sluta när vet och sett hur de sköraste i vårt 'fina' land har det.
Kram!

2013-01-08 @ 19:05:37
URL: http://oregrundarbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0